KOVÁCS TIBOR FESTMÉNYEI
Honlap: www.festomuvesz.hu/kovacst , www.painter.hu/kovacst
Néhány szót a festőművészről. Kattintson ide!
A KÉPEK NAGYMÉRETŰ MEGJELENÍTÉSÉHEZ KATTINTSON A KICSINYÍTETT FESTMÉNYEKRE
VISSZA A KORTÁRS MAGYAR FESTŐMŰVÉSZ PORTÁL FŐOLDALÁRA        BACK TO THE MAIN PAGE

1.Kapcsolatok.jpg
Kapcsolatok
/240x100 cm, olaj, farost /
3. Corpus Domini.jpg
Corpus Domini
/125x90 cm,  olaj, farost /
2.Utolsó vacsora.jpg
Utolsó vacsora
/146x56 cm,  olaj, farost /
4. Az Apokalipszis lovasai.jpg
Az Apokalipszis lovasai
/110x70 cm, olaj, farost /
47.Vizio.jpg
Vizió
(138x93, olaj/farost)
32.Fatyol-lany.jpg
Fátyol-lány
(81x61, olaj/vászon)
1.Dombok.jpg
Dombok
(82x79, olaj/vászon)
2.Golgota.jpg
Golgota
(118x80, olaj/farost)
3.Tanc.jpg
Tánc
(150x200, olaj/farost)
4.Akt.jpg
Akt
(150x150, olaj/farost)
5.Szivarvanytancos.jpg
Szivárványtáncos
(135x100, olaj/farost)
6.Napimadok.jpg
Napimádók
(117x80, olaj/farost)
7.Bucsu.JPG
Búcsú
(78x58, olaj/farost)
8.Kotodes.jpg
Kötődés
(135x100, olaj/farost)
9.Vanitatum Vanitas.jpg
Vanitatum vanitas
(136x100, olaj/farost)
10.Erato.jpg
Erato
(110x80, olaj/farost)
11.Kek akt.jpg
Kék akt
(200x100, olaj/farost)
12.Irgalom.jpg
Irgalom
(86x71, olaj/farost)
13.Fohasz.jpg
Fohász
(78x60, olaj/farost)
14.Piheno.jpg
Pihenő
(81x63, olaj/farost)
15.Napigezo.jpg
Napigéző
(110x60, olaj/farost)
16.Merengo.jpg
Merengő
(110x61, olaj/farost)
17.Erinto.JPG
Érintő
(280x70, olaj/farost)
18.Molto adagio.jpg
Molto Adagio
(115x61, olaj/farost)
19.Aldas.jpg
Áldás
(135x100, olaj/farost)
20.Banat.jpg
Bánat
(78x61, olaj/farost)
21.Dama.jpg
Dáma
(135x100, olaj/farost)
22.Lany kekben.jpg
Lány kékben
(52x43, olaj/farost)
23.Genesis.jpg
Genezis
(70x50, olaj/farost)
24.Kalapos lany.jpg
Kalapos lány
(61x61, olaj/farost)

ÉRTÉKESÍTVE
25.Halalfa.jpg
Halálfa
(81x61, olaj/farost)
26.Portre.jpg
Portré
(68x48, olaj/farost, év: 2000)
27.Cogito ergo sum.jpg
Cogito Ergo Sum
(80x60, olaj/farost)
28.A racio fogsagaban.jpg
A ráció fogságában
(85x85, olaj/farost)
29.A csalad.jpg
A család
(202x78, olaj/farost)
30.Gotikus Madonna.jpg
Gótikus madonna
(115x32, olaj/farost)
31.Balerina.jpg
Balerina
(106x77, olaj/farost)
12090010.jpg
Örülni
(130x60 cm, olaj/farost)
33.Harman.jpg
Hárman
(106x77, olaj/farost)
34.Parban.jpg
Párban
(66x46, olaj/farost)
35.Ok.jpg
Ők
(65x50, olaj/farost)
36.Sarga portre.jpg
Sárga portré
(66x46, olaj/farost)
37.Ulo no.jpg
Ülő nő
(66x46, olaj/farost)
38.Tiszta.jpg
Tiszta
(66x46, olaj/farost)
39.Indulat.jpg
Indulatban
(66x46, olaj/farost)
40.Egyedul.jpg
Egyedül
(60x46, olaj/farost)
41.Osszetartozas.jpg
Összetartozás
(240x135, olaj/farost)
42.Abrandozo.jpg
Ábrándozó
(78x58, olaj/farost)
43.Indulatban.jpg
Indulat
(66x46, olaj/farost)
44.Egyutt.jpg
Együtt
(130x75, olaj/farost)
45.Vagy.jpg
Vágy
(128x68, olaj/farost)
46.Nasztanc.jpg
Násztánc
(162x82, olaj/farost)
12090014.jpg
Fájdalom
(128x45 cm, olaj/farost)
48.Csellista.jpg
Csellista
(80x60 cm, olaj/farost)
12090023.jpg
Barna
(120x40 cm, olaj/farost)
53. Vonzalom.jpg
Vonzalom I-II.
(2x63x133 cm, olaj/farost)
50.Harmonia Sublimis.jpg
Harmonia Sublimis
(130x900 cm, olaj/farost)
51.Revulet.jpg
Révület
(120x65 cm, olaj/farost)
52. Stacio.jpg
Stáció
(120x80 cm, olaj/farost)
12090018.jpg
Kitörés
(130x90 cm, olaj/farost)
12090017.jpg
Képek
(120x61 cm, olaj/farost)
12090024.jpg
Vörösben
(65x50 cm, olaj/farost)

VISSZA A KORTÁRS MAGYAR FESTŐMŰVÉSZ PORTÁL FŐOLDALÁRA        BACK TO THE MAIN PAGE


NÉHÁNY SZÓT A FESTŐMŰVÉSZRŐL
onarckep.jpg (42273 bytes)
Önéletrajz
1959-ben Budapesten születtem. Általános- és középiskolát Szekszárdon végeztem. Felsőfokú tanulmányaimat Szekszárdon, majd Pécsen folytattam. A főiskola rajz szakán végeztem és kaptam diplomát. Itt tanultam és mélyítettem el az olajfestés technikáját. Köszönhetem ezt kiváló tanáromnak, Keserű Ilonának. Az Ő pedagógiai és mesterségbeli tudása nagy hatással volt rám. Ez időtől fogva aktívan festek és tanítok. A nyolcvanas évek végén festményeim zömét portrék és sajátos tájképek alkották. Ezzel az anyaggal több magyarországi kiállításon vettem részt. A kilencvenes évek elejétől alkotásaim témája és technikája is megváltozott. A művek arculatát egyéni, szubjektív érzelmek formálják. Technikájában a foltszerű festésre, a karakteres faktúrák kiteljesítésére törekszem. A műveket több kollektív- és önálló kiállításon mutattam be. Ez a kiforrottabb, bensőségesebb hangvételű anyag mintegy harminc alkotásból áll.

Színek és gesztusok
„Éppen most, egy pillanat elrepül az Időből.
Megfogni az igazságot egy képen, csak akkor tudom, ha megszabadítom a gondolataimat, ha azonosulok a pillanattal, és ha elfelejtek mindent, amit előttem láttak. Bennünk áradnak érzések, melyeket megtestesítünk egy szempár csillogásában, egy ajak életteli mozzanatában, egy kéz gyönyörű vonalaiban, fényekben, színekben, gesztusokban. Vajon ez a látható valóság absztrakciója, amely bennünk él? Kovács Tibor vallomása: A festő a benne születő és általa tárgyiasuló világát festi meg. Számomra a geometriai formákká meztelenített figurák, gesztusokban megnyilvánuló expressziója jelenik meg a vásznakon.
Minden gesztus egy érzelem projekciója. Minden gesztus új érzelmeket ébreszthet fel, melyek redukált alakok geometrikus kifejezésében ölt testet Kovács Tibor művészetében. Egy érzés belép a szívünkbe és gesztusnyomokat hagy benne. A benyomások haladnak a gesztusok léptékeivel és nyomasztják a lelkünket.
Kovács Tibor kéz és ecsetnyomatokkal építi fel a sok érzelmi rétegből kristalizálódott művészi világát, stilizált, szigorú, szimbolikus és misztikus kompozícióit, bevezet minket tudatalatti, álombéli, mélyen átélt expresszióiba, ahol a fény uralkodik, a színek mesélnek, a formák színpadiasan, szenvedélyesen rögzített testtartásban, patetikusan szerepelnek. Hisz ez az a pillanat, amely lelkében él, és amely azonossá válik a művész, miközben egy átélt valóság igazságának a születését teremti meg egy műalkotásban. Talán úgy születik meg egy mű, úgy jön létre egy kép, egy vers, ahogyan a szerelem: mindig máshogyan, de a felvillant szikra megmentésére, s melegítő, égető lángja életre keltésének megnyilvánulására. Szerelem a fény iránt, amely vonz, vakít és taszít. Ezek a végtelen és végzetes érzések, szenvedélyesen összefonódnak Kovács Tibor festőművész alkotásaiban.”
                                        Papp Mina
                                    művészettörténész

„...Kovács Tibor öntörvényű alkotó, aki értékvesztő, eldurvult, erőszakos világunkat sajátosan egyénivé érleli magában. Hol éterien könnyűvé és tisztává, hol ijesztően sötétté, kilátástalanná. Ki hinné, hogy a foltszerűen megfestett formákkal, az oly szokatlan és oly ismerős mozdulatokkal ennyi mindent el lehet mesélni az emberről? A nagyszerűségéről, az esendőségéről, a kishitűségéről, a szárnyalásáról, a kétségeiről, a jó és rossz tulajdonságairól, a csalódottságáról, az öröméről? Az arctalan portrék sem anakronisztikusak, egyikük szenvedélyes, másikuk szelíd, emez anyaságában gyönyörű, amaz buja csábító.
Az alkotások az életörömről, a teljesség igényéről vallanak élénk sárgáival, a kék-ragyogással, a zöld melegségével, természet közeliségével, a narancspiros frivolságával, a fekete komorságával. Boldog és szomorú napok emlékét idézik a képek, a táncolók önfeledségével, a szeretet lágyságával, a sors végzetességével, a vonzás és taszítás örök ellentétével.
De honnan veszi Kovács Tibor a bátorságot, hogy érzelmeket kavarjon, gondolkodásra késztessen, néhány percnyi megállásra kényszerítsen bennünket? Honnan ismeri ennyire a vágyainkat? Éhségünket a szépre, szeretetre, a tiszta érzelmekre, a tartalmas, mély emberi kapcsolatokra? Mesterségbeli tudása, embersége okán teheti mindezt!...”

                                        Szentkuti Eszter
                                        újságíró

„…Kovács Tibor festményei nem ösztönös, önkifejező megnyilatkozások, nem is tájfestmények, hanem intellektuális képek. Témáik kifejezetten gondolatkísérletek, melyek mintegy optikai következményeikben vállnak kompozíciókká.
Ezért e felől is kell megközelíteni őket, azaz a címükben pontosan fogalmazott témák alapján. A jelenlegi alkotókorszak stílusa megfelel a célzott mondandónak, a filozofikusra érlelt tábláktól (Vanitatum Vanitas, Cogito ergo sum, Molto adagio) az emberi élet jeles eseményein át (Násztánc, A család, Extroverzió) egészen a már majdnem hagyományos témákhoz (Golgota, Portré, Dáma, Merengő), vagy éppen a zsánerhez (Lány kékben, Kalapos lány, Tánc, Öröm).
Ami azonban a legfontosabb az a tematikus indítéktól a végső megfogalmazásig megtett út. A művész kíméletlen önmagával abban, ahogy az egyes képek felületét megdolgozza, ahogy a kezdeti „vastagabb”, erőteljesebb tónust a pointilista oldáson át olyan végletekig finomítja, mint a kék színű „Bánat” című képen. A kezdetet e tekintetben a „Dombok” című alkotás képviseli. Képeinek technikai történése persze nem előre meghatározott, mert ő mindig a gondolat felől közelít, annak megfelelő kibontásáig, miután nem ösztönös, hanem a világismeretét közvetítő művész.
S ami még feltűnőbb, „tárgyait” hosszú távúan, szinte ciklikus következetességgel alakítja grafikusan is harmonikussá alakjait, már-már nyelvi jelekké. Különös, organikus formáinak szótárában ott vannak mindazok a legfontosabb szimbolikus „szavak”, melyek segítségével a néző könnyen tájékozódhat a jelképes formák jelenetei között, továbbalakítva, mintegy a formákat lényegre törően körüljáró vonalakat. A képek összhatása azonban nem csak a jellegzetes vonalak játékától, hanem a képekhez választott színek kompozíciós szerepéből is következik, ezek együttese véglegesíti az egyes alkotást.
Így válik művészünk sikere is teljessé….”

                                        Szelényi Pál
                                    művészeti író


KIÁLLÍTÁSOK JEGYZÉKE

1997. március 24.    SZEKSZÁRD     önálló kiállítás
    ZUG    megnyitja: Cs. Vasváry Ibolya festőművész

1997.május 26.    ŐCSÉNY    önálló kiállítás
    ŐCSÉNYI FALUHÁZ    megnyitja: Cs. Vasváry Ibolya festőművész

1997. augusztus 9.    SZENTENDRE    önálló kiállítás
    TASI GALÉRIA    megnyitja: Elblinger Ferenc tanár

1997. szeptember 29.    SZEKSZÁRD    önálló kiállítás
I.BÉLA GIMNÁZIUM    megnyitja: Elblinger Ferenc tanár
   
1998. május    ŐCSÉNY    kollektív kiállítás
    ŐCSÉNYI GALÉRIA    megnyitja: Decsi Kiss János újságíró

1998. május 11.    SZEKSZÁRD    önálló kiállítás
    BABITS MIHÁLY     megnyitja: Kocsis Imre Antal polgármester
    MŰVELŐDÉSI HÁZ    1998. július. 11.    
   
1998.július 11.    TORONTÓ (CANADA)    önálló kiállítás
    DOMINUS STÚDIÓ    megnyitja: Kozma István festőművész
    GALÉRIA   
    A kiállítás címe: MYTHOLOGY

1998. november 12.    BUDAPEST    önálló kiállítás
    SUZUKI HÁZ GALÉRIA    megnyitja: Papp Mina művészettörténész
    A kiállítás címe: SZÍNEK ÉS GESZTUSOK

1999. március 8.    DECS    önálló kiállítás
    DECS NAGYKÖZSÉGI     megnyitja: Bajszné Kiss Magdolna a
    FALUHÁZ        TM Önkormányzat Humán
            Főosztályvezetője

1999. október 15.    GYŐR    önálló kiállítás
    GYŐR-MÉNFŐCSANAK    megnyitja: Kálmán Imre püspöki biztos, lelkész
    BEZERÉDJ KASTÉLY    
    KÁPOLNÁJA

2000. március 25.    SZENTENDRE    kollektív kiállítás
    TASI GALÉRIA JUBILEUMI    megnyitja: Prof. Dr. Losonczy Miklós művészettörténész
    KIÁLLÍTÁSA   
    A kiállítás címe: „ AZ ÚJ ÉVEZRED HAJNALÁN
    A KERESZTÉNYSÉG 2000 ÉVES
    MAGYARORSZÁG 1000 ÉVES”

2000.április 11.     GYŐR    önálló kiállítás
    JÓZSEF ATTILA     megnyitja: Pátkai Tivadar költő
    MŰVELŐDÉSI HÁZ   

2000. szeptember 15.    BALATONALMÁDI    önálló kiállítás
    VÁROSHÁZA     megnyitja: Szelényi Pál művészeti író
    PADLÁSGALÉRIÁJA   

2001. június 1.     SZÉKESFEHÉRVÁRI    önálló kiállítás
    BARÁTSÁG HÁZA    megnyitja: Szentkuti Eszter újságíró
    KIÁLLÍTÓTERME

2001. augusztus 11.    RÉVFÜLÖP    önálló kiállítás
    TÓPARTI GALÉRIA    megnyitja: Szelényi Pál művészeti író

2001. december 4. SZEKSZÁRD önálló kiállítás
    DIENES VALÉRIA    megnyitja: Póla Károly az I. Béla Gimnázium
    ÁLTALÁNOS ISKOLA igazgatója
    FOLYOSÓGALÉRIÁJA

2002. január 30.    TAMÁSI    önálló kiállítás
    TAMÁSI GALÉRIA    megnyitja: Decsi Kiss János újságíró

2002. augusztus 29.    SZEKSZÁRD    kollektív kiállítás
    BABITS MIHÁLY     megnyitja: Tímár László a TM Közgyűlés
    MŰVELŐDÉSI HÁZ  alelnöke
   
    A kiállítás címe: MŰVÉSZKEZEK TOLNÁBAN
    (Tolna megyei művésztanárok kiállítása)

2002. október 12. TOKAJI GÖRÖGKELETI kollektív kiállítás
TEMPLOM ÉS megnyitja: Hajdú Sándor a Nyíregyházi
KIÁLLÍTÓTEREM Önkormányzat kultúrális
Irodavezetője

A kiállítás címe: NEMZETKÖZI KÉPZŐMŰVÉSZETI ÉS
IPARMŰVÉSZETI KIÁLLÍTÁS
( A Tokaji Galéria és Képzőművészeti Szalon rendezésében )

2002. október 20. KALOCSA önálló kiállítás
VÁROSI GALÉRIA megnyitja: Turnacker Katalin
Gimnáziumi tanár, szaktanácsadó

2003. március 21. Szekszárd,
Csapó Dániel Mezőgazdasági Szakképző Intézet önálló kiállítása. Megnyitotta: Dömötör Csaba igazgatóhelyettes.

2003. május 13. Siófok, Dél-Balatoni Kulturális központ, önálló kiállítás.
Megnyitja: Dr. Oláh Vilmos a Siófoki Művészetkedvelők Társaságának elnöke.

2003. szeptember 27. Szentendre, Tasi Galéria, önálló kiállítás
Megnyitja: Prof. Dr. Losonci Miklós művészettörténész, esztéta.

2004. április 23. TATA
MAGYARY ZOLTÁN VÁROSI önálló kiállítás és MEGYEI MŰVELŐDÉSI
Megnyitja: Kovács István KÖZPONT GALÉRIÁJA vizualista, grafikusművész

2004. augusztus 7. SZENTENDRE
CÉH GALÉRIA önálló kiállítás

2004. szeptember 17. DOMBÓVÁR
önálló kiállítás, MŰVELŐDÉSI HÁZ
Megnyitja: Szentkirályi Attila képzőművész

2004. október 15. SZEKSZÁRD
ÖSSZKÉZ GALÉRIA kollektív kiállítás, Megnyitja: Lönhard Ferenc

2005. március 9. BAJA
önálló kiállítás JÓZSEF ATTILA MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
Megnyitja:
Kocsis Imre Antal Szekszárd Város  polgármestere

Közintézményben szereplő alkotás:
-  ILLYÉS GYULA MEGYEI KÖNYVTÁR, SZEKSZÁRD, Bartók Béla portré
- Tamási Zeneiskola hangversenyterme, Csellista című olajfestmény
- Dél-Balatoni Kulturális Központ, Golgota című olajfestmény
- Magyary Zoltán Művelődési Központ, Tata Halálfa című olajfestmény


Elérhetőség
Kovács Tibor
Festőművész, tanár
Lakás, műterem: 7100 Szekszárd, Remete utca 59.
Telefon: 06-74/417-401, Mobil: 06-30/459-2219
E-mail cím: kovacst@dpg.hu , vacstib@freemail.hu


VISSZA A KORTÁRS MAGYAR FESTŐMŰVÉSZ PORTÁL FŐOLDALÁRA        BACK TO THE MAIN PAGE